חברת מונקי ביזנס הוותיקה, שמאחוריה יותר ממאה מוצרים משעשעים, מתמחה בלגרום לנו לראות את החפצים המקיפים אותנו מנקודת מבט חדשה. הפריטים שהם מייצרים, שמתכננים מעצבי מוצר ישראלים מובילים, נועדו להעלות חיוך על שפתנו, במקוריות הפרקטית שלהם, ומתאימים כמתנה מקורית, לא יקרה מדי אבל מלאת סטייל ודמיון. "אנחנו מחפשים לרגש את המשתמשים כל פעם מחדש במפגש עם המוצר, ולעתים הרעיונות נולדים בנסיבות שונות ומשונות", הם סיפרו לנו בעבר, "לעתים מתוך עבודת מחקר מאומצת אך לפעמים הם תולדה של מחשבה אינטואיטיבית".

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> האתר הפופולרי משיק קולקציה חדשה ושווה לבית

>> אלברט אסקולה עשה שיפוץ ב-3 מיליון שקל. איך יצא?

מוצרים רבים, כאמור, יצאו מן החברה. ישנם רבי המכר, כמו מחזיקי הסיליקון בצורת פסטה לסירים או אטבי הלוליינים, וישנם אחרים שבאים והולכים. אחד שהלך הוא מחדד הצנוניות שעיצב אביחי תדמור, ההופך את הצנונית במחי חידוד לפטרייה מתוקה. "הוסיפו קצת פנטזיה לפינגר פוד", שיווקו אותו כשיצא, "הפתיעו את האורחים שלכם!" 

 

מה רבה, אם כך, הייתה ההפתעה בחברה כשפתאום, שנים אחרי ירידת המוצר מהמדפים, הגיעו אליה פניות והתעניינויות לגביו. הסיבה מפתיעה עוד יותר: בלוגרית האוכל האמריקאית הפופולרית אמי צ'ו - שיש לה 5.3 מיליון עוקבים בפייסבוק - בדקה את המוצר ומתחה עליו ביקורת. 

"זה רעיון חמוד מאוד, ואם אתם מעריצים שרופים של סופר מריו זה יכול להיות גאדג'ט שכיף שיהיה בסביבה. אבל באופן אישי, אני אוותר עליו, הוא לא פעל כמו שציפיתי, ואם אתם יודעים להשתמש בסכין אתם כנראה יכולים לעשות את זה בעצמכם", סיכמה צ'ו (שפרסמה את אותה ביקורת לפני 5 שנים ביוטיוב) את הבדיקה. 

הסרטון צבר מאות תגובות, ובמפתיע רבים מהמגיבים דווקא מצאו את המוצר המקורי כובש ומשעשע: "בכנות, זה עדיין חמוד, גם אם לא מושלם כמו בתמונות שלהם"; "דרך כיפית לתת לילדים ירקות שונים"; "קנינו אחד ליום ההולדת של הבן שלנו ועכשיו בכל פעם שיש לנו ירקות ומטבל, הוא מתעקש שנשתמש בו"; "אני לא פרפקציוניסט אז מבחינתי שימוש בו יגרום לצחוק"; "באופן אישי אני עדיין חושב שהם סופר חמודים, ועם כל תרגול, הם ישתפרו כיוון שלמדתי שגאדג'טים בהחלט מועילים אבל לא כולם מושלמים וזה בסדר".

"המוצר כבר כמה שנים שלא במלאי, ללא כל קשר לסרטון שעלה לא מזמן, וכרגע אין כוונה להחזיר אותו למדף", אמרו לנו בחברה. "המפתיע הוא שפתאום שקיבלנו הרבה פניות דרך האתר שנעדכן ברגע שהוא חוזר למלאי", סיפרו, "היה ברור שהיה פרסום למוצר, אבל לא מצאנו אותו בחיפוש בגוגל. לבסוף בחור ישראלי כתב לנו באינסטגרם – לא הכרנו את הבלוגרית בעוונותינו, אבל למרות חוסר שביעות הרצון שלה, התגובות של העוקבים שלה ברובן היו מפרגנות ונעימות".

אז אולי בכל זאת תחזירו אותו?