מבול העלאות המחירים לצרכן מחריף: אחרי העלאת המחירים של דיפלומט והנקל סוד, כעת נודע כי גם מחיריהן של גלידות נסטלה עולים. חברת פרונרי ישראל, יצרנית גלידות נטסלה בארץ, מודיעה כי היא מעלה את מחירי רבע ממוצריה בשיעור ממוצע של 6.3% החל מ-1 במאי.

היוזמה של השר ברקת נגד יוקר המחיה: מדבקות
התשובה של משרד הכלכלה להעלות המחירים: שיימינג
על מי הרשות להגנת הצרכן באמת מגינה?

לטענת פרונרי, העלאות המחירים נובעות מעליות משמעותיות במחירי חלק מחומרי הגלם והתשומות ובעיקר מעלייה קיצונית במחירי הקקאו. המחירון החדש שנשלח לרשתות הקמעונאות ייכנס לתוקף אחרי חג הפסח.

גם משווקת מוצרי הניקוי, הטואלטיקה והקוסמטיקה הנקל סוד הודיעה על העלאת מחירים בכ-10%. החברה משווקת בין היתר מוצרים של מותגי סוד, פרסל ג'ל, מוצרי טיפוח של הוואי וצבעי שיער של חברת שוורצקופף. מהחברה נמסר כי "בשל התייקרות תשומות ושערי חליפין אנו נאלצים לעדכן מחירון למספר פריטים מצומצם".

בתחילת השבוע הודיעה גם יבואנית המזון דיפלומט על העלאת מחירים בטווח של 3%-10%, ל-N12 נודע כי ברשתות הקטנות העלאות המחירים יהיו גבוהות יותר ויגיעו אף ל-15%. עם המוצרים שמחירים יועלו נמנים מוצרי קפה, ניקוי, שוקולד וחטיפים (לרשימה המלאה).

ניר ברקת מציד מדבקות שחורות (צילום: משרד הכלכלה)
שר הכלכלה ניר ברקת מציג את יוזמת המדבקות השחורות שלו|צילום: משרד הכלכלה