היום החלה המכירה המוקדמת של הסמארטפון שכולם מצפים לו, למה כולם מצפים לו? כי לא יודעים עליו כמעט שום דבר. בכל שנה אנחנו נחשפים לכמה השקות של סמארטפונים משלל היצרניות הגדולות בעולם, מאוד קשה ליצור תחושת "הפתעה" בקרב הלקוחות. המכשירים ממשיכים להשתפר עם מצלמות, מעבדים וחומרה טובה יותר. הכול טוב ויפה אבל תחושת החידוש כבר לא ממש קיימת הרבה שנים, והנה יש סיבה להתרגש.

הפון (1) של חברת Nothing הצליח להלהיב את המומחים שרק מחכים לשים עליו את היד ולנסות אותו. אבל האם הוא מספיק מעניין כדי "לנטוש" את הטלפון שאתם מחזיקים ברגע זה? והאם הייפ שהוא מייצר יהיה שווה את זה? מה אנחנו יודעים עליו עד כה.

קארל פיי, מייסד שותף ומנכ"ל Nothing הוכיח את עצמו כאלוף ביצירת הייפ למוצרים שהוא היה מעורב בהם, ויצר כמה מהטלפונים הטובים בעולם לאורך השנים. הוא עלה לגדולה בענקית הטכנולוגיה הצרכנית הסינית Oppo לפני שהתחיל בעצמו לבנות את מותג המשנה OnePlus מהיסוד (במימון חברת האם BBK Electronics), פיי הראה שהוא יודע לטפח קהילה מלוכדת ונלהבת למותגים שהוא מייצג ולמוצרים שהמותגים האלה מייצרים.

הטלפונים הראשונים שלו הפכו לפופולרים במיוחד כשהביקורות עליהם עברו מפה לאוזן - אלו היו מכשירי דגל עם מחירים בינוניים, והם סיפקו ביצועים מעולים. את ההקבלות בין השקת ה-OnePlus One ל-Nothing פון (1) אי אפשר לפספס; שניהם ניתן היה להשיג בהזמנה בלבד, מה שנותן תחושה של בלעדיות.

ההבדל עם השחרור של הטלפון (1) הוא שפיי השתמש ברעיון למסגר את השחרור של הטלפון כ"בלעדי"; והוסיף מכירה פומבית, רעיון ש-Nothing השתמשה בו בעבר עבור מוצר הבכורה שלה, אוזניות בלוטוס' אלחוטיות של Ear (1).

Pei's עבד קשה כדי ללהפוך את ההייפ למקסימלי - הדלפות הופיעו באופן מסתורי באינטרנט (למרות שאין אישור שהן הגיעו מתוך החברה), ושליחת אב טיפוס מוקדם ליטיובר הטכנולוגי Marques Brownlee כדי להשוויץ בנורות הטעינה החדשות, סרטון שצבר מעל חמישה מיליון צפיות. ופיי עצמו מוציא הצצות קטנות לפני ההשקה בטוויטר.

למרות ציוני Geekbench לפני ההפצה שחשפו שהטלפון (1) לא יהיה כל כך חזק, ויגיע עם ערכת שבבים Snapdragon 778G+ בטווח הביניים (במקום ערכת השבבים החדשה יותר של קוואלקום 7 Gen 1 או צורה כלשהי של סיליקון בדרגת דגל), זה לא הוריד מההייפ.

אלה שכבר השתכנעו מהעבודה של פיי ו-Nothing השקיעו בטלפון (1) עד כה הראו את תמיכתם על ידי הצעות של למעלה מ-$3,000 באתר המכירות הפומביות - הרבה מעבר אפילו לטלפונים היקרים ביותר בשוק.

למרות שזה עשוי להיראות כמו סכום לא פרופורציונלי להוציא על כל סמארטפון - שלא לדבר על להוציא כל כך הרבה על מה שצפוי להיות מכשיר בטווח הבינוני מראה כמה כוחו של המותג המיוחד של פיי מושך תשומת לב ומרגש את המעריצים. מספיק לקפוץ לרשתות החברתיות או להיכנס לשרת הדיסקורד הרשמי של Nothing כדי לראות את המעריצים מנתחים בהתרגשות כל פיסת מידע ומדיה חדשה שהחברה מוציאה בנוגע לפון (1).

מעבר לשמש ככלי שימושי להעלאת המודעות למותג והבטחת  קונים פוטנציאליים, נראה שהרצון של פיי לבנות מתח כזה לקראת הופעת הבכורה של הפון ב-12 ביולי ניזון מהדכדוך שלו עם המצב הנוכחי של שוק הסמארטפונים כרגע, בשיחה עם המגזין Engadget שנערך לאחרונה - הוא אמר שזו תחושה שהוא חולק עם צרכנים רבים: "כשאני מדבר עם צרכנים, הם גם די אדישים", אמר פיי. "כאשר עשו קבוצות מיקוד, חלק מהצרכנים אמרו שהם מאמינים שמותגי סמארטפונים מעכבים תכונות בכוונה רק כדי שיהיה להם מה להשיק עבור ההשקה הבאה, וזו לא האמת. אבל אם הצרכנים מרגישים כך, זה סימן שהם די משועממים”.

אם יש דבר אחד שכן ניתן לומר על המכשיר הוא שיש לו עיצוב שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים, בעיקר בזכות "הגב השקוף" שלו שצוייד עם אורות ניאון הנדלקים לפי הצורך. פיי אומר שההשראה מאחורי העיצוב של הפון (1) מגיעה מקונספט שהצוות מתאר כ"טכנולוגיה גולמית פוגשת חום אנושי", או בקיצור חום טכני. "יש לו טבע דמוי מכונה, אבל יש לו גם אלמנטים מוזרים ואנושיים מאוד." זו הסיבה שבמקום להסתיר את החלק הפנימי של המכשיר מאחורי גב אטום, כמו שרואים בכל כך הרבה טלפונים אחרים, פיי משתמש בזכוכית שקופה שחושפת רכיבים כמו סליל הטעינה האלחוטי של הפון (1), צינורות חום ועוד. במובנים רבים, זה מרגיש כמו תעשיין מודרני שלקח השראה מה-Game Boys ו-iMac עם קונכיות פלסטיק שקופות שקיבלנו בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000.

"אני חושב שדבר אחד שאנחנו מנסים להשיג הוא להחזיר אנשים בזמן שבו הם הרגישו אופטימיים יותר לגבי גאדג'טים", אמר פיי. הרצון הזה להפוך את הטכנולוגיה שוב לכייפית הוא למעשה משהו ש-Nothing שאפו אליו לאורך כל תהליך העיצוב שלו, עד לשם הקוד של פון 1 Abra, שהוא התייחסות לפוקימון באותו השם. יש גם מוזרויות אחרות, כמו צינור החום בתחתית הפון שנראה כמו פיל ונורית החיווי האדומה מאחור שמאפשרת לאנשים לדעת מתי סרטון וידאו מוקלט.

עם זאת, בעוד שפיי רוצה להחזיר כיף לגאדג'טים, המכשיר לא תמיד נופל על עקרון העיצוב המרכזי של צורה בעקבות פונקציה. פיי אמר "אנחנו לא עושים קישוטים. אנחנו יכולים לעצב דברים שונים ודברים ייחודיים, אבל הם תמיד חייבים להיות פונקציונליים". הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ממשק ה-glyph של פון 1, המשתמש ב-900 נוריות LED המסודרות על פני גב המכשיר כדי ליצור מערכת הודעות מתוחכמת שלא דומה לשום דבר שנמצא כרגע בשוק. אותו ממשק נותן אפשרות לבעלים להקצות שילובים ייחודיים של אורות וצלילים לאנשי קשר שונים, הרעיון הוא שאנשים יוכלו לראות מי מתקשר או שולח הודעות מבלי להסתכל על המסך. נוסף על כך, האורות מאירים כשהפון בהטענה אלחוטית או טעינה אלחוטית הפוכה, בעוד שהרצועה הקטנה של נוריות הלד ליד יציאת הטעינה יכולה להראות כמה סוללה יש בפון - שוב, מבלי לראות את המסך.

הרעיון של פיי הוא ליצור למערכת אקולוגית פוטנציאלית של מוצרים נוספים תואמי Nothing. עם זאת, אי אפשר לבנות מערכת אקולוגית ללא ליבה מוצקה, שבמקרה זה תלויה בכך שהטלפון (1) יצליח (לפחות לפי מדד החברה עצמה), אז עבור מותג קטן עם שם לא ידוע, ההייפ וההתרגשות מאחוריו הם אחד הדברים היחידים שהוא יכול לעשות.

אבל זה צריך עם זה טלפון נהדר והשקות שעומדות בהייפ האמור. האם ה-Nothing פון (1) יציע משהו חדש ושונה, או שהמותג רק הראה כמה מעט מקום נותר לייצור סמארטפונים חדשים ומדהימים?

בעוד ההצלחה (או הכישלון) של הפון (1) עדיין לא נקבעו, פיי מאתגר את ענקיות התחום עם סטארט-אפ חדש של סמארטפון, Nothing גם מנסה לזעזע את העניינים בתהליך. "אני חושב שהמכשיר הזה הוא התחלה של משהו אחר, אבל הוא גם מתנה לתעשייה שלנו", אמר פיי. "אנחנו לא אומרים שזה מוצר מהפכני שעומד לשנות את התעשייה כולה בן לילה. אבל אולי זה הולך לשתול חיידק במוחם של אנשים". בים של טלפונים שדומים אחד לשני, פיי מקווה שהטלפון 1 יעודד לקוחות לבקש מכשירים יצירתיים יותר ובמקביל יגרום לחברות גדולות יותר לקחת יותר סיכונים. "חלק מזה ייכשל. אבל בסופו של דבר, שוק הסמארטפונים הולך להיות הרבה יותר דינמי ואנחנו נשתפר מהר יותר כתעשייה".

אם תרצו לקנות אותו ואתם מסוגלים להתאפק ל-12 ביולי, תוכלו למצוא אותו ברשת באג. כמו רוב הפרטים, גם מחירו עדיין לא ידוע.