חברת הקורקינטים הישראלית INOKIM מיזגה את את פעילות החברה עם מפעל היצור בשנחאי על מנת לשלוט בשרשרת הייצור לקראת התרחבות גלובלית, בעסקה המוערכת בעשרות מיליוני דולרים. החברה, שמוכרת את מוצריה ב-40 מדינות ברחבי העולם באמצעות סוחרים מקומיים מתכננת להקים מרכזים לוגיסטיים וחנויות דגל בארה"ב ובאירופה. "אנחנו רוצים להפוך לחברה בינלאומית ולמכור ישירות לקהל הקצה", אמר מנכ"ל החברה כפיר בן שושן ל-Business.

"החזון שלנו הוא לפתוח מרכזים לוגיסטיים וחנויות דגל בכל העולם", הצהיר בן שושן שמחזיק יחד עם אחיו ב-72% ממניות החברה. "אנחנו היינו הראשונים בעולם שהביאו את הדבר הזה. יש היום מעל 400 אלף כלים שלנו שמסתובבים בעולם. אנחנו מובילים סוג של פתרון תחבורתי בעולם ואני גאה בזה שאנחנו חברה כחול לבן. ה-DNA שלנו ישראלי. אנחנו הולכים להתפוצץ בעולם – רוצים לנייד עשרות מילוני לקוחות".

כפיר בן שושן, מנכ
כפיר בן שושן, מנכ"ל ובעלים של אינוקים|צילום: מיכה בריכמן

כחלק מהעסקה, הצטרף המעצב נמרוד ספיר כבעל מניות בחברה ויחזיק כ-10% משוויה. ספיר  אחראי על עיצוב סדרת הקורקינטים של INOKIM מיום היווסדה של החברה ועובד כיום על דגמים חדשים שיושקו בקרוב.

רוב מכירות החברה הן בישראל ובכוונת החברה להעתיק את המודל שבו פועלת החברה בישראל לעולם. "אנחנו רוצים לשלוט על כל השרשרת מהעיצוב והבנייה ועד למכירה", הצהיר בן שושן וסיפר על הקמת החברה ב-2011. "אני ואחי פגשנו את נמרוד, מעצב מוצר שייצר את הקורקינט החשמלי הראשון בעולם. חברנו אליו, התחברנו עם מפעל בסין ולקחנו חנות בדיזינגוף סנטר. כשלקחנו את ההלוואה הראשונה מהבנק כשאמרתי קורקינטים אמרו לי שנפלתי על הראש. אך אחד לא ידע מה זה. שמנו את הקורקינט במרכז החנות והלכנו על כל הקופה".

"לאינוקים יש תדמית בינלאומית – זו הייתה המטרה שלנו", הוסיף בן שושן. "אף אחד לא חשב שזו חברה ישראלית. שמרנו על זה בשקט אבל הכול נוצר בישראל. העיצוב של המכשירים יוצא ממושב ליד נתניה. הקמנו את החברה לבד, היום יש לנו 50 עובדים בישראל ועם המיזוג נהפוך להיות צוות של 250 איש. המפעל יחזיק מניות בחברה ואנחנו נחזיק מניות במפעל".

הכנסות החברה מוערכות במכירות של כ-50 מיליון שקל בשנה ברחבי העולם , מחצית מתוכן בישראל. INOKIM  נמצאת בשליטתם של האחים כפיר ודרור בן־שושן (72%). עוד מחזיקים במניות החברה ביג מרכזי קניות ואלעד ורד, המשנה למנכ"ל רכש ולוגיסטיקה בפוקס (8%). הרשת מונה 12 סניפים בישראל , מהם ארבעה מרכזי שירות והיא מעסיקה 50 עובדים בישראל.