קפטן קרדיט, אפליקציית הפיננסים ודירוג האשראי, מקימה מוקד חירום חינמי להכוונה פיננסית שיהיה פתוח לכלל הציבור. המוקד נפתח בעקבות המלחמה ומאויש על ידי יועצים פיננסיים מנוסים ומומחים בתחומם. ניתן לפנות למוקד באמצעות שיחה טלפונית, הודעת וואטסאפ או בפנייה ישירה דרך האתר ואפליקציית קפטן קרדיט. המוקד מצטרף לשאר שירותי האפליקציה, הכוללים את הצגת נתוני האשראי האישיים מתוך מאגר בנק ישראל ופלטפורמת השוואת הלוואות, כרטיסי אשראי וחשבונות בנק.

המוקד הוקם ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה, מתוך ההבנה כי מעבר לאתגר הביטחוני, ישנה חשיבות רבה בשמירה על החוסן הפיננסי שמהווה מרכיב מרכזי בחוסן של העורף כולו. יתרה מכך, בתקופה כזו של חוסר ודאות, זכויות שנוספות ומתווים שונים שצצים, נדרשת הכוונה פיננסית והנגשה מצד אנשי מקצועי בעולמות הפיננסיים.


בשבועיים האחרונים פעל המוקד כפיילוט ובמהלכם התקבלו מדי יום מאות פניות. על פי נתוני קפטן קרדיט, הפניות ממוקדות בשלושה נושאים מרכזיים: מיצוי זכויות מול רשויות, משרדי הממשלה והבנקים, עקרונות להתנהלות פיננסית במהלך המלחמה (בחינת הקפאת משכנתא או דחייתה פריסה מחדש וצעדים פיננסיים אחרים), וכן סיוע לבעלי עסקים בגיוס אשראי והתמודדות עם המציאות העסקית הנוכחית.

"המלחמה יצרה קשיים כלכליים משמעותיים לאזרחים ולבעלי העסקים בישראל", הצהיר משה ידגר, מנכ"ל קפטן קרדיט. "הדבר בא במטרה למזער נזקים ולאפשר לציבור לצלוח את התקופה הקשה הזו. אנחנו שמחים לרתום את המומחים שלנו לרשותו ולהעניק הכוונה פיננסית איכותית, מקצועית וקשובה. גם בתקופה הזו נמשיך להנגיש לציבור את העולם הפיננסי ולאפשר לו לקבל החלטות שמיטיבות עמו".

מנכ
מנכ"ל קפטן קרדיט, משה ידגר|צילום: מיכה לובטון